Ceramiczna powłoka kompozytowa dla Porsche 991 Turbo S z 2017 r.

Udostępnij

Porsche 991, zaprezentowane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2011 roku jako następca modelu 997, pojawiło się na scenie z zupełnie nową platformą. Dzięki dłuższemu nadwoziu i rozstawowi osi, całkowita długość najnowszego wcielenia 911 wzrosła o 70 mm. Nowa konfiguracja skrzyni biegów pozwoliła na przesunięcie tylnych kół o 75 mm do tyłu, co pozwoliło na lepsze rozłożenie ciężaru, a tym samym znacznie poprawiło prowadzenie, szczególnie na ciasnych i krętych drogach. Warianty "Turbo" i "Turbo S" zostały wprowadzone osiemnaście miesięcy później, w maju 2013 roku.

Druga generacja "Turbo S" otrzymała w 2015 roku lifting, który, choć subtelny, zadziałał na rzecz unowocześnienia i odświeżenia wyglądu najnowszego 911. Pionowe otwory wentylacyjne na pokrywie bagażnika, cienkie paski LED zamontowane w przednim zderzaku i nowy kształt tylnych świateł (tzw. tylne światła 3D) to najbardziej widoczne z tych zmian.

Również pod spodem wprowadzono szereg zmian. Napędzane przez 3,8-litrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, Porsche wycisnęło dodatkowe 20 KM poprzez zmianę dysz wtryskowych i zwiększenie ciśnienia paliwa. Dzięki temu moc szczytowa wynosi teraz 572 KM, a dzięki nowej funkcji "dynamicznego doładowania" 991 Turbo S jest w stanie przyspieszyć pulsowanie, osiągając prędkość 0-62 mph w 2,9 sekundy. Evo nazwało poddane faceliftingowi 991 Turbo S "ostatecznym supersamochodem na co dzień?", podczas gdy RoadandTrack.com ogłosił "Nie ma prawie nic, czego Porsche 991 Turbo S z 2017 roku nie potrafi".

Właściciel tego 991 Turbo S posiadał wcześniej trzy Porsche, z których ostatnim był Cayman GT4, którego sprowadził do UF w zeszłym roku na zabieg New Car Protection Treatment. Kiedy nadarzyła się okazja zakupu nowego Turbo S i ominięcia znanej wszystkim listy oczekujących, skusił się na nią! Będąc pod wrażeniem rezultatów pracy wykonanej na GT4, jego pierwszym krokiem było zarezerwowanie 991 w studiu detali UF w Brands Hatch.

Odebranie nowego samochodu jest zawsze ekscytujące i może wymagać sporej dozy samodyscypliny, aby nie trzymać go przez kilka tygodni, aby się nim "pobawić" przed zabezpieczeniem. Zaskakujące jest jednak to, jak szybko na lakierze gromadzą się uszkodzenia, dlatego najlepiej od razu zarezerwować termin. Nawet mycie pojazdu może spowodować ślady wirowania, które wymagają usunięcia przed uszczelnieniem lakieru i może ewentualnie spowodować konieczność rozstania się z nową zabawką na dłużej niż w innym przypadku. Na szczęście, jako dotychczasowy klient, właściciel docenił ten punkt. Niestety, podczas jazdy z salonu do studia, w wyniku zderzenia z krawężnikiem, oba boczne koła zostały lekko uszkodzone. - Matt Back, UF Detailing Studio

Samochód Turbo S został poddany zabiegowi ochrony nowego samochodu, renowacji kół alufelgowych w celu usunięcia uszkodzenia krawężnika oraz zabiegowi ochrony kół alufelgowych. Mimo że samochód był nowy, wymagał dokładnego odkażenia i wstępnego oczyszczenia. Proces ten rozpoczął się od usunięcia zanieczyszczeń żelazem przy użyciu Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover.

Zanieczyszczenia żelazem pochodzą zazwyczaj z klocków hamulcowych, które rozdrabniają się podczas hamowania, a chociaż Turbo S ma węglowo-ceramiczne hamulce, nowe samochody są często transportowane koleją, gdzie mogą być zbierane cząstki metaliczne. Cząstki te mogą być bardzo korozyjne, jeśli pozostaną na miejscu, dlatego konieczne jest ich usunięcie przed nałożeniem jakiejkolwiek powłoki ochronnej. - Matt Back, UF Detailing Studio

Następnie Turbo S zostało odtłuszczone roztworem Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner w celu usunięcia wosku transportowego, który mógłby zakłócić proces wiązania finalnego uszczelniacza.

Po spłukaniu, samochód został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam. Ten wysoko pieniący środek do mycia wstępnego nakłada się za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej. Formuła piany śniegowej współgra z ciśnieniem wytwarzanym przez myjkę (w tym przypadku Kranzle K-1152), tworząc grubą warstwę piany, która całkowicie pokrywa pojazd. W trakcie przebywania w piance, unosi ona większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni lakieru, umożliwiając ich bezpieczne spłukanie.

Po spłukaniu, druga warstwa piany Ultimate Snow Foam została użyta jako smar dla maty do glinkowania, która ma za zadanie ściąć wszelkie uporczywie przywierające zanieczyszczenia i pozostawić lakier gładkim jak szkło w dotyku.

Po spłukaniu piany, Turbo S zostało umyte przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia z merynosów Ulti-Mitt oraz Gtechniq G-Wash, czystego szamponu bez środków nabłyszczających i dodatków. Jest on wolny od wszelkich pozostałości, które mogłyby później zakłócić zdolność nano-powłoki ochronnej do łączenia się z lakierem bezbarwnym. Filtr wody Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża w celu ostatecznego spłukania lakieru czystą wodą, co eliminuje możliwość powstawania plam wodnych na lakierze. Następnie Turbo S zostało osuszone przy użyciu ręczników osuszających z mikrofibry Ultra Soft i podniesione na rampie hydraulicznej. Wszystkie cztery koła zostały zdemontowane, a dwa uszkodzone wysłane do renowacji. Lakier został sprawdzony pod kątem defektów przy użyciu lampy SCANGRIP Sunmatch.

Lampa SUNMATCH jest idealna do dokładnej inspekcji. Ultra jasne diody LED podkreślają wichrowanie, zadrapania, przebarwienia, wytrawianie przez kwaśne deszcze, ptasie wapno i tak dalej. Wszelkie problemy są starannie odnotowywane w formularzu oceny pojazdu, aby można je było później usunąć podczas polerowania maszynowego. Nie dziwi więc fakt, że właściciel przyprowadził samochód krótko po jego odbiorze, a lakier Porsche jest zazwyczaj dość twardy, więc śladów było bardzo niewiele. - Matt Back, UF Detailing Studio

Aby zapewnić optymalny poziom połysku, lakier został ręcznie oczyszczony przy użyciu Menzerna Super Finish 3500. Super Finish 3500 wykorzystuje zmniejszające się ścierniwo, aby szybko usunąć lekkie zadrapania, swirle i hologramy, nawet na lakierze odpornym na zarysowania. Następnie panele zostały spryskane środkiem Gtechniq Panel Wipe i wypolerowane miękkimi, bezkrawędziowymi mikrofibrami, aby usunąć wszelkie pozostałości politury.

Usunięcie resztek politury jest ważnym krokiem przygotowawczym przed nałożeniem uszczelniacza, ponieważ wydajność tych powłok opiera się na ich zdolności do tworzenia silnych wiązań chemicznych z lakierem bezbarwnym. Resztki politury zakłócają ten proces, w wyniku czego powłoka nie będzie działać prawidłowo i nie utrzyma się tak długo. Każde podłoże, które ma być pokryte lakierem musi być zawsze dokładnie oczyszczone, aby zapewnić jak najlepsze rezultaty. - Matt Back, UF Detailing Studio

Właściciel wcześniej zdecydował się na flagową kombinację uszczelniaczy Gtechniq Crystal Serum Black, gdy jego Cayman GT4 został poddany obróbce i był pod takim wrażeniem wydajności, że poprosił o zastosowanie tego samego na Turbo S.

porsche

Gtechniq Crystal Serum wykorzystuje najnowszą nanotechnologię do produkcji powłoki, która nakładana jest jako jedna warstwa, ale utwardzana jako górna i dolna. Dolna warstwa, najbliższa lakierowi bezbarwnemu, utwardza się do twardości około 7H w skali ołówkowej, aby zapewnić elastyczność powłoki. Górna warstwa utwardza się do twardości około 9H, tworząc twardą, odporną na zawirowania, hydrofobową, nieprzywierającą powłokę, praktycznie nieprzepuszczalną dla skrajnych wartości pH. Woda i zanieczyszczenia przenoszone przez wodę nie przylegają tak skutecznie do pokrytych nią powierzchni, więc późniejsze czyszczenie jest o wiele łatwiejsze niż w innym przypadku. Nie trzeba więc trzeć lakieru rękawicą do mycia, aby usunąć zanieczyszczenia, co pomaga chronić przed powstawaniem śladów po myciu. Po około trzech godzinach utwardzania Crystal Serum, nałożono warstwę powłoki hydrofobowej Gtechniq EXO v3, aby wzmocnić efekt zbierania wody i jeszcze bardziej zwiększyć połysk. Ta kombinacja jest określana jako "Crystal Serum Black", często skracana do "CS Black".

Odnowione felgi zostały zwrócone i wszystkie cztery koła zostały spryskane środkiem Panel Wipe. Następnie, w celu ochrony przed osadzaniem się brudu i zanieczyszczeń drogowych, felgi i zaciski hamulcowe zostały pokryte środkiem Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Odporny na wysokie temperatury i skrajne pH, C5 zapewnia ochronę do dwunastu miesięcy.

Dowiedz się więcej na http://disegno-studio.pl/.