Dbałość o szczegóły w Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-In Hybrid

Udostępnij

Nazwa "Volvo" pochodzi od łacińskiego czasownika "volvere", co oznacza "toczyć się" i z pewnością przeszła długą drogę od momentu, gdy pierwsze Volvo ÖV serii 4 zjechało z linii produkcyjnej w 1927 r. Od tego czasu Volvo wyrobiło sobie markę jako projektant solidnie zbudowanych, praktycznych samochodów, w których kładzie się nacisk na jakość. Volvo jest liderem w dziedzinie innowacyjnych technologii, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy i jest znane z wysiłków na rzecz ograniczenia wpływu motoryzacji na środowisko naturalne. Po zmianie gamy silników wysokoprężnych na jedne z najbardziej wydajnych na rynku, w najnowszym wcieleniu SUV-a Volvo w wielkim stylu wykorzystuje technologię hybrydową!

detailing

XC90 T8 to luksusowy SUV z dwoma silnikami. 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem ma imponującą moc 320 KM, a silnik elektryczny osiąga moc 87 KM. Współpraca z firmą Pod Point zaowocowała rozwiązaniem umożliwiającym naładowanie akumulatora od zera w zaledwie dwie i pół godziny (choć trwa to dłużej w przypadku korzystania z konwencjonalnego zasilania 240 V). W trybie hybrydowym, XC90 T8 osiąga imponujące 134 mil/godz. W przeciwieństwie do większości pojazdów hybrydowych, system elektryczny nie zajmuje części przestrzeni w kabinie, co czyni go prawdziwym, pełnowymiarowym, hybrydowym samochodem siedmiomiejscowym.

Zainwestowawszy w zupełnie nowe XC90 T8 Inscription, klient chciał, aby jego nowa duma i radość była chroniona od samego początku. Mając to na uwadze, dostarczył swój pojazd w kolorze Pearl White do Studia Detailingowego UF w Brands Hatch, aby uzyskać pakiet New Car Protection Package, obejmujący ochronę nowego samochodu, ochronę kół alufelgowych, obróbkę szkła ClearVision oraz ochronę skóry.

Zasada stojąca za Ochroną Nowego Samochodu jest prosta: zainwestowawszy w nowy pojazd, naprawdę chcesz zachować jego wygląd jak nowy przez jak najdłuższy czas, zarówno ze względów estetycznych, jak i w celu zachowania wartości przy odsprzedaży. Zastosowanie nano-uszczelniacza do ochrony lakieru sprawia, że powierzchnia jest mniej podatna na zmywanie, co jest główną przyczyną utraty połysku przez lakier. Uszczelniacze zrobić to przez odpychanie zanieczyszczeń, które nie będą przylegać tak dobrze do powierzchni, więc farba jest łatwiejsze do mycia bez konieczności szorowania na nim. Dodatkowo, nano-uszczelniacze mogą również oferować pewien stopień odporności na zarysowania, chroniąc dodatkowo naturalny połysk lakieru. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Ponieważ XC90 T8 zostało przywiezione do studia, było już brudne, wymagało odkażenia i wstępnego oczyszczenia, zanim można było rozpocząć zabiegi ochronne.

Tablice rejestracyjne zostały usunięte, aby zapewnić możliwość dokładnego oczyszczenia pojazdu.

Na początku samochód został zabezpieczony środkiem do usuwania zanieczyszczeń żelaznych Valet Pro Dragon's Breath. Działa on na cząstki żelaza, zwykle pochodzące z klocków hamulcowych, które pod obciążeniem ulegają rozdrobnieniu. Drobne włókienka unoszą się w powietrzu i przyczepiają do najbliższej powierzchni, dlatego najczęściej można je znaleźć na kołach, wzdłuż progów i pod nadkolami. Smoczy Oddech zmienia kolor, wskazując na obecność zanieczyszczeń żelazem, a gdy kolor w pełni się rozwinie, zanieczyszczenia można łatwo spłukać.

Ludzie często myślą, że nowe samochody będą całkowicie czyste, wolne od skaz i zadrapań, ale niestety nie zawsze tak jest! Widzieliśmy wiele nowych samochodów z rozległymi zanieczyszczeniami żelazem, sokami z drzew wyrytymi na lakierze i swirlami od pospiesznych technik mycia stosowanych przez niektóre salony. Ten samochód był prowadzony do studia i nawet na krótkich przejażdżkach, samochód będzie zbierał pewien stopień brudu i zanieczyszczeń. Istotne jest, aby upewnić się, że samochód jest całkowicie czysty, wolny od wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, które mógł zebrać przed wykonaniem jakichkolwiek zabiegów ochronnych. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Następnie XC90 zostało zabezpieczone preparatem Bilt-Hamber Surfex HD w celu usunięcia śladów wosku transportowego, odprysków oleju napędowego i brudu drogowego. Po spłukaniu samochód został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząsteczki brudu i żwiru przed myciem głównym.

Usuwając większe cząstki żwiru, sprawiasz, że mycie główne jest znacznie bezpieczniejsze dla lakieru. Zanieczyszczenia powstają zazwyczaj, gdy brud i żwir zostają uwięzione w myjce, a następnie są przesuwane po lakierze w tę i z powrotem. Pianę Ultimate Snow Foam nanosi się za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej, a piana unosi cząsteczki z powierzchni pojazdu. Pianę i cząsteczki można następnie spłukać za pomocą myjki ciśnieniowej, zanim rękawica do mycia wejdzie w kontakt z powierzchnią pojazdu. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po spłukaniu piany Ultimate Snow Foam samochód został dokładnie umyty przy użyciu metody dwóch wiader, rękawicy do mycia Ulti-Mitt i Gtechniq G-Wash. Metoda dwóch wiader polega na tym, że jedno wiadro zawiera wodę z mydłem do mycia, a drugie czystą wodę do spłukiwania rękawicy. W obu wiadrach na dnie znajdują się osłony przeciw zarysowaniom. Rękawicę zanurza się w wiadrze z mydłem i ładuje wodą z szamponem, pociera się nią pojazd, a następnie płucze w czystej wodzie. Rękawica jest szczotkowana nad tarczą Scratch Shield, aby uwolnić cząsteczki brudu, które następnie opadają na dno wiadra. Rękawica jest wykręcana i zanurzana z powrotem w mydlanej wodzie do mycia, a proces powtarzany. W ten sposób woda po myciu jest konserwowana, a większość brudu i żwiru pozostaje w wiadrze do płukania. Ponadto zapobiega to ponownemu przedostawaniu się brudu na powierzchnię pojazdu.

Gdy samochód był już czysty, do węża podłączony został filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który umożliwił spłukanie samochodu czystą wodą. Następnie samochód został wytarty do sucha za pomocą ręczników UF Ultra-Soft Microfibre Drying Towels i wprowadzony do studia w celu oceny.

Przy użyciu intensywnego oświetlenia lakier został sprawdzony pod kątem swirli, zadrapań i innych skaz.

Światło o wysokiej intensywności wyraźnie pokazuje wszystkie miejsca, w których lakier może być uszkodzony. W przeciwnym razie niedoskonałości zostaną zablokowane pod powierzchnią uszczelniacza i nie będzie można ich skorygować. W tym przypadku lakier był w doskonałym stanie i nie były wymagane żadne środki naprawcze. - Derek Ginger, Master Detailer - UF Detailing Studio

Aby zapewnić najwyższy możliwy połysk, XC90 T8 zostało wypolerowane ręcznie przy użyciu PolishAngel Esclate Lotion. Lakier i koła zostały następnie przetarte Gtechniq Panel Wipe, środkiem czyszczącym, który zapewnia usunięcie wszystkich pozostałości, pozostawiając powierzchnię gotową do nałożenia warstwy uszczelniającej.

W tym przypadku klient zażyczył sobie, aby jako uszczelniacz końcowy zastosować Gtechniq CS Black. Etapem wstępnym jest nałożenie pojedynczej warstwy Crystal Serum. Ten innowacyjny uszczelniacz utwardza się jako podwójna warstwa, dolna warstwa osiąga twardość około 7H, a górna około 9H. Warstwa spodnia zapewnia elastyczność powłoki, a w połączeniu z twardą warstwą wierzchnią zapewnia doskonały poziom odporności na zawirowania. Dodatkowo, Crystal Serum jest praktycznie odporne na skrajne wartości pH. Po utwardzeniu Crystal Serum jest tak wytrzymały, że Gtechniq gwarantuje jego wydajność przez siedem lat. Drugi etap CS Black to sześciogodzinny czas utwardzania, po którym na Crystal Serum nakładana jest warstwa EXO Ultra Durable Hybrid Coating, aby jeszcze bardziej wzmocnić połysk i zapewnić jeszcze wyższy poziom wiązania wody.

Wnętrze zostało odkurzone, a skóra wyczyszczona przy użyciu Swissvax Leather Cleaner, po czym została zabezpieczona środkiem Gtechniq L1 Leather Guard AB. Ta odporna na ścieranie powłoka pełni funkcję antybakteryjną i zapobiega przenoszeniu barwnika na skórę. Rozlane płyny są odpychane, dzięki czemu skóra dłużej pozostaje czysta. Z tego samego powodu dywany zostały pokryte Gtechniq I1 SmartFabric AB.

Szyby zostały oczyszczone, a następnie zabezpieczone przy użyciu Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Wysoce hydrofobowa powłoka sprawia, że woda gromadzi się w kontakcie z szybą, dzięki czemu można ją łatwo usunąć nawet podczas jazdy z niewielką prędkością. Hydrofobowość sprawia, że śnieg i lód nie łączą się tak skutecznie z powierzchniami pokrytymi tą powłoką, więc start na mrozie jest o wiele łatwiejszy!

Felgi zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ta odporna na wysoką temperaturę powłoka odpycha brud, wodę, oleje i pył hamulcowy, dzięki czemu zabezpieczone powierzchnie są łatwiejsze do utrzymania w czystości i nie wymagają stosowania ostrych środków do czyszczenia kół. Całość uzupełniono środkiem do opon Gtechniq T2 Tyre Dressing, nadając im naturalny, satynowy połysk.