Oryginalne Audi TT było celem żartów na temat jego nieco delikatnych krzywizn - samochód dla fryzjerów był głównym epitetem. Zasiądź za kierownicą TT, a Twoja opinia zmieni się w ciągu kilku zakrętów, ponieważ TT Quattro było zarówno szybkie, jak i prawdziwie osadzone nawet w najciaśniejszych szybkich zakrętach.
Nazwa TT pochodzi, nieco dziwnie, od znanego na całym świecie Isle of Man TT - wydarzenia dla wyścigów motocyklowych, ale biorąc pod uwagę jego przyczepność i opanowanie w zakrętach, jest to chyba zasłużone.
Najnowsze Audi TT jest stylizowane zgodnie z ich ofertą - ciasne, muskularne nadwozie o wyraźnie germańskim designie. Jeśli Audi TT nadal wydaje się być nieco kobiece, to jest to co najmniej kulturystyczna, pompowana sterydami wersja, z którą nie chciałbyś zadzierać.
Nasz klient kupił w swoim nowo zakupionym ex-demonstrator, Audi TT Roaster Quattro Black Edition z zaledwie 60 mil na zegarze. Tak, wiemy, że jest czerwone, ale Black Edition oferuje kolor Misano Red Pearl Effect, unikalny dla modeli S-line i Black Edition. Do tego dochodzą stopy o wyglądzie tytanu, osłona chłodnicy i ramka w kolorze polerowanej czerni oraz przyciemniane tylne szyby w wersji Coupé.
Czerwień i czerń zawsze stanowiły dobre połączenie, a my chcieliśmy, aby ta konkretna wersja wyglądała jeszcze lepiej, stosując New Car Protection Treatment.
TT Roadster był już pokryty silnymi smugami - rezultat złej techniki mycia. Lepkie soki z drzew również świadczyły o tym, że TT było pozostawione na zewnątrz przez pewien czas, więc było wiele do zrobienia, niezależnie od tego, że samochód był prawie nowy.
Mimo, że felgi nie były w złym stanie, widać już było na nich ślady osadzania się pyłu hamulcowego, więc sięgnęliśmy po dwa produkty, które czyszczą bezpiecznie i dogłębnie: Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner oraz Bilt-Hamber Korrosol Fallout Remover.
Następnie użyliśmy biodegradowalnego środka Bilt Hamber Surfex HD do odtłuszczenia szczelin i drzwi, aby upewnić się, że żaden brud nie został pominięty.
Czas na przyjemną część procesu detailingu - pianę śniegową. Do tego celu użyliśmy wielokrotnie nagradzanej, wysokopieniącej piany Ultimate Snow Foam, która rozbija i rozluźnia brud, dzięki czemu jego usunięcie jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku tradycyjnego, zwykłego mycia - co oznacza również mniejsze prawdopodobieństwo dalszego uszkodzenia powierzchni lakieru.
Po szybkim spłukaniu, użyliśmy ValetPRO Citrus Tar & Glue Remover, aby pozbyć się wszelkich zabrudzeń drogowych, szybko usunęliśmy również lepkie soki z drzew. Następnie umyliśmy samochód szamponem Valet Pro Concentrated Car Shampoo, po czym spłukaliśmy samochód wodą przefiltrowaną przez doskonały filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który eliminuje możliwość powstawania smug i zacieków, które są wynikiem obecności minerałów w normalnej wodzie wodociągowej. Do osuszania użyto miękkiego ręcznika z mikrofibry Gtechniq Zero Scratch.
Ponieważ jest to Roadster, dach z tkaniny wymagał ochrony. Podczas gdy miękki dach kabrioletu oczywiście nie przecieka z powodu braku ochrony, jest kilka czynników, o których należy pamiętać; promienie UV, opady przemysłowe i środowiskowe oraz ekstremalne warunki pogodowe powodują uszkodzenie dachu z tkaniny, znacznie skracając jego żywotność.
Aby zwalczyć powyższe przyczyny, a także fakt, że zapewnia on doskonałe właściwości wiązania wody, zastosowaliśmy genialny, zaprojektowany i wyprodukowany w Niemczech Nanolex PREMIUM Textile Sealant for Convertible Tops.
Teraz nadszedł czas na odkażenie lakieru, do czego posłużył średniej klasy Bilt-Hamber Auto-Clay bar, który szybko i skutecznie usunął zalegający brud.
Kolejnym etapem było przywrócenie tej wspaniałej czerwonej powłoki lakierniczej do stanu lepszego niż nowa, a to oznaczało etapy polerowania maszynowego. Jak zwykle użyliśmy niezawodnej obrotowej polerki maszynowej FLEX PE14-2 150 oraz SCHOLL Concepts S40 Anti Swirl-Compound Black, zabijającego zawirowania i hologramy. Mimo, że jest on zwykle zarezerwowany dla ciemniejszych kolorów samochodów, nadaje on również wspaniały połysk i głębię takim kolorom jak Misano Red Pearl Effect.
Po zakończeniu polerowania maszynowego, TT został przetarty środkiem Gtechniq Panel Wipe Slow Evaporation Residue Remover, aby pozbyć się wszelkich śladów masy polerskiej i przygotować się do etapu uszczelniania.
Ponownie, wybraliśmy wysublimowany Nanolex ULTRA Paint & Alloy Sealant, ze względu na jego zdolność nie tylko do ochrony lakieru przez wiele miesięcy przed odpadami i promieniami UV, ale również fakt, że ma on znakomitą zdolność do zatrzymywania wody i wiązania wody.
Czyszczenie i ochrona szkła jest tak samo ważna jak każdej innej powierzchni, jeśli nie bardziej, naszym zdaniem. Zachowanie jak najczystszej wizji jest najważniejsze, zwłaszcza w samochodzie o osiągach TT Roadster, dlatego najpierw dokładnie oczyściliśmy szyby przy użyciu Nanolex PREMIUM Glass Polish, a następnie nałożyliśmy warstwę Nanolex ULTRA Glass Sealant. Teraz, im mocniej pada deszcz, tym mniejsza jest potrzeba używania wycieraczek!
Aby nie tylko zapewnić ochronę ścianom opon, ale także oczywiście świetny wygląd, wybraliśmy klasyczny Swissvax Pneu ze względu na satynowy połysk, jaki pozostawia. Na koniec, wszystkie zewnętrzne elementy chromowane i metalowe - takie jak końcówki wydechu i plakietki Audi - zostały wyczyszczone środkiem Gtechniq M1 All Metal Polish, nadając im wysoki, nowy połysk.
Ogólnie rzecz biorąc, to Audi TT Roadster Quattro Black Edition wygląda teraz lepiej niż nowe i jest gotowe na trudne zimowe warunki pogodowe, które są przed nim.