Nissan GT-Regoist mistrza blasterów Sachina Tendulkara

Udostępnij

Sachin Tendulkar, Bóg krykieta, zawsze był znany ze swojej pasji do krykieta i samochodów. Jednak bardzo niewiele osób wie, że jego pierwszym samochodem był Maruti 800 i nadal jest jego właścicielem. Legendarny krykiecista jest teraz właścicielem kilku drogich sportowych i super samochodów, w tym BMW X5 M50d, BMW X6, BMW serii 7, BMW M6 Gran Coupe, BMW serii 5 Gran Turismo, BMW M5 (E60 i F10), Nissan GT-R, Mercedes-Benz 600SL, Mercedes-Benz C36 AMG, Audi Q7, Volvo S80, Porsche Boxster, itd.

Nissan GT-Regoist mistrza Sachina Tendulkara

Nissan GT-R, model 2011, jest jednym z jego ulubionych samochodów sportowych, który jest znany z oszałamiającego wyglądu i wyjątkowej wydajności. Jego GT-R to edycja specjalna, która jest pierwszą i jedyną jednostką w kraju. Nie zobaczysz go więc wśród zwykłych samochodów celebrytów w Indiach.

Szerokie ramiona i mocna, męska budowa GT-R sprawiają wrażenie ożywionego robota. Taka postawa przyczynia się do imponującego współczynnika oporu powietrza, wynoszącego 0,27, oraz niskiej emisji CO2.

Model z 2011 roku przejął pewne elementy stylistyczne od swojego poprzednika, zwłaszcza okrągłe tylne światła, podczas gdy przedni grill jest inspirowany modelem R34. Aby zmniejszyć masę własną, Nissan usunął tylne siedzenia i dodał nowe stopy. Jest bardziej wyrafinowany i nowoczesny niż stary model. Projekt konsoli środkowej i rozmieszczenie elementów sterujących uzupełniają plastikowe wykończenia drzwi i powłoki lakierniczej o wyglądzie metalu.

Przednie fotele są bardzo stabilne i dobrze wyglądają. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie. Edycja specjalna GT-R jest dostępna w 20 kombinacjach kolorystycznych wnętrza. Nissan GT-Regoist jest napędzany 3,8-litrowym silnikiem V6 twin turbo, który wytwarza niesamowitą moc 523 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 612 Nm w zakresie 3200-6000 obr/min.

Dzięki układowi napędu na wszystkie koła, trakcji opon, mechanizmom różnicowym rozdzielającym moment obrotowy i dwusprzęgłowej skrzyni biegów, rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. Jest twardy i głośny, a jednocześnie łatwy w prowadzeniu. Samochód oferuje najlepszą kontrolę jazdy w trybie manualnym i R, podczas gdy tryb automatyczny sprawdza się najlepiej w warunkach "give and take". Najbardziej imponująca jest sztywność na wyboistych drogach. Zwinne zawieszenie i sztywna konstrukcja skorupy zapewniają niesamowitą przyczepność boczną.

Nissan GT-R jest bardziej przystępnym samochodem sportowym niż jego europejscy rywale, choć koszty eksploatacji są wyższe. Samochód wymaga konserwacji co 9, 656 km i sprawia, że częściej zatrzymujesz się na stacji paliw. Chociaż, mamy kilka samochodów Nissan w Indiach, GT-R jest prawdopodobne, aby jego droga w tym roku.