Aston Martin DB9 jest opisywany jako ponadczasowy klasyk, więc nasuwa się pytanie, dlaczego Aston Martin musiał w ogóle wprowadzać do niego jakiekolwiek zmiany. Wygląda na to, że byli przekonani, że mogą dodać coś ekstra do jego magii i tak narodził się nowy DB9. Poniższe wideo przedstawia scenę...
Prawie połowa części jest zupełnie nowa, a około dwóch trzecich paneli nadwozia nigdy wcześniej nie widziano. Jest to więc naprawdę "nowy" DB9. Silnik umieszczono niżej, dzięki czemu nowy DB9 jest jeszcze lepiej wyważony. Konstrukcja maski i krawędź bagażnika zostały przeprojektowane, aby zapewnić mu jeszcze lepszą aerodynamikę, a niska, agresywna sylwetka nadaje mu wyrafinowanego i opanowanego atletyzmu.
Smutno więc patrzeć, jak takie piękno nie wygląda najlepiej! Nasz klient przyprowadził swojego DB9 V12 do Ultimate Detailing Studio i od razu rzuciły mu się w oczy ślady po zawirowaniach na specjalnie zamówionym lakierze Storm Black Metallic.
To był tak niezwykły kolor, że nie widziałem wcześniej czegoś podobnego. W pewnym świetle wyglądał jak zwykła metaliczna czerń, ale gdy padało na niego słońce, pojawiały się brązowe iskierki. Te drobiny sprawiają, że samochód wygląda, jakby był pokryty gwiezdnym pyłem! Ale uszkodzenie lakieru było znaczne, od lat nie widziałem czegoś takiego. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Początkowo DB9 został potraktowany Korrosolem, aby usunąć zanieczyszczenia żelazem. Funkcja zmiany koloru pokazuje, że produkt działa.
Zanieczyszczenia żelazem są dość powszechne, szczególnie gdy samochody były przez jakiś czas jeżdżone. Kiedy nacisk wywierany jest na klocki hamulcowe, mają one tendencję do rozdrabniania drobnych cząsteczek, które są gorące. Cząstki te następnie łączą się z kołami, a także z lakierem - podczas jazdy samochody zbierają również opiłki z klocków hamulcowych innych samochodów. Aby się ich pozbyć, należy użyć produktu, który obkurcza cząsteczki, zmuszając je do zerwania połączenia z podłożem - w ten sposób panele pojazdu nie są uszkadzane, a zanieczyszczenia można po prostu spłukać. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Następnie samochód został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Surfex-HD, odtłuszczaczem na bazie wody, który usuwa nagromadzony brud drogowy i pozostałości oleju.
Następnie samochód został pokryty Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząsteczki brudu i żwiru, które pozostały. Po kilku minutach roztwór został spłukany z karoserii, zabierając ze sobą zanieczyszczenia.
DB9 został dokładnie umyty metodą dwóch wiader, przy użyciu Microfibre Madness Incredimitt i szamponu Bilt-Hamber Auto-Wash. Po spłukaniu piany, do węża podłączono filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, aby wykonać ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie DB9 został wytarty do sucha przy użyciu miękkich, czystych ręczników z mikrofibry.
Po dokładnym wyczyszczeniu, w świetle o wysokim natężeniu światła można było wyraźnie zobaczyć zakres wirów.
Niektóre panele były bardziej zniszczone niż inne. Bagażnik był szczególnie zły, więc wybrałem SCHOLL Concepts Orange Sandwich Waffle Pad i S2 Orange High Performance Compound. Reszta karoserii wyszła dobrze przy użyciu POLISHANGEL Master Compound i SCHOLL Concepts Purple Polishing Pad. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
SCHOLL Concepts S40 Anti Swirl Compound w połączeniu z 3M Black Finishing Pad został użyty do dalszego udoskonalenia lakieru.
Lakier był teraz gotowy do nałożenia kilku warstw POLISHANGEL Viking Shield.
Koła i końcówki wydechu zostały zabezpieczone woskiem POLISHANGEL SUPERSPORT PTFE, a opony - Swissvax Pneu, aby nadać im naturalny, satynowy połysk. Szyby zostały wypolerowane przy użyciu POLISHANGEL Cristal, a następnie zabezpieczone Rain | 9H, hydrofobową barierą, która sprawia, że deszcz spływa i spływa, ułatwiając jazdę podczas deszczowej pogody.