Volkswagen Passat GTE

Udostępnij

Podczas gdy hybrydy plug-in istnieją od dawna, dopiero w ostatnich kilku latach coraz więcej producentów zaczęło traktować je jako poważnych pretendentów do swojego portfolio. Zazwyczaj były to japońscy producenci, którzy podjęli prowadzenie w tej klasie pojazdów, ale ostatnio, europejscy producenci też zaczęli patrzeć na nich jako realne opcje.

Volkswagen passat gte

Volkswagen Passat GTE jest jedną z takich hybryd plug-in, która rozpoczęła się obiecująco. Napędzany przez silnik elektryczny, który może działać niezależnie lub w tandemie z konwencjonalnym silnikiem benzynowym TSI o pojemności 1,4 litra, Passat GTE jest wyjątkową propozycją w portfolio producenta.

Volkswagen twierdzi, że łączny wynik zużycia paliwa wynosi nieco ponad 50 kilometrów na litr! Wszystko to nawet wtedy, gdy zachowuje swoje zwykłe zalety w postaci doskonałej jakości wykonania i nienagannie wyposażonej kabiny pasażerskiej wraz z charakterystyczną stylizacją, z której znane są samochody Volkswagena w Indiach i na całym świecie.

Silnik benzynowy 1,4 litra TSI w Volkswagen Passat GTE wyrzuca 154 KM i 250 Nm szczytowego momentu obrotowego. Silnik elektryczny z kolei ma moc 64 KM, ale co ważniejsze, wytwarza 150 Nm szczytowego momentu obrotowego. Tak więc, gdy obie jednostki napędowe pracują razem, GTE generuje 215 KM i 400 Nm momentu obrotowego.

Wizualnie rzecz biorąc, nie ma zbyt wiele do odróżnienia od zwykłej wersji z konwencjonalną jednostką napędową. Jedyne zmiany, jakie VW wprowadził na zewnątrz, to nadanie GTE świateł drogowych w kształcie podkowy oraz cienki niebieski pasek biegnący poziomo wzdłuż kraty z przodu.

Wewnątrz, przestrzeń pod podłogą, która jest jednym z USP zakresu Passat, nie jest już obecny w GTE. Ponieważ akumulator został umieszczony pod tylną kanapą, inżynierowie Volkswagena musieli zmieścić zbiornik paliwa w schowku podłogowym. Poza tym, wskaźnik energii zastępuje konwencjonalny obrotomierz, wraz z wyświetlaczem, który pokazuje ilość pozostałego w akumulatorze ładunku.

Wreszcie, mniejszy bagażnik i mniejsza zwrotność są tylko niewielkim kompromisem w stosunku do wyższej wydajności paliwa i zmniejszonej emisji spalin. Ale różnica w cenie pomiędzy GTE a zwykłym Passatem oznacza, że fani samochodów Volkswagena w Indiach raczej nie dostaną go w swoje ręce w najbliższej przyszłości. Szkoda!