System RUPES BigFoot UHS odejmuje lata VW Golfowi V6 4Motion

Udostępnij

Właściciele VW Golfa to lojalna rasa. Oferując idealne połączenie mocy, zabawy i praktyczności wraz z doskonałą jakością wykonania - łatwo zrozumieć, dlaczego pozostaje on jednym z najpopularniejszych hatchbacków wszech czasów. V6 4Motion jest doskonałym przykładem tego, co VW ma najlepszego do zaoferowania w tym modelu. 2,8 l silnik wolnossący o mocy 204 KM zapewnia natychmiastową moc, gdy tylko wciśniesz pedał gazu. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła, sprzęgło Haldex kieruje moc na te koła, które mają największą przyczepność. Elektroniczny system rozdziału siły hamowania zapobiega nadmiernemu hamowaniu na tylnych kołach, co pozwala uniknąć niezamierzonego 360!

volkswagen

Ten V6 4Motion przyjechał do Ultimate Detailing Studio w stanie odzwierciedlającym zamiłowanie właściciela do jazdy. Powłoka lakiernicza była zawirowana i porysowana, a na różnych częściach karoserii, zwłaszcza na zderzaku, znajdowało się kilka małych plamek ciężkiego lakieru do poprawek. Początkowo sądzono, że zderzak będzie wymagał ponownego lakierowania, jednak okazało się, że nie jest to konieczne.

Dość często trafiają do nas samochody, na których karoserii znajduje się jakiś wypełniacz lub farba do poprawek. Nawet przed czyszczeniem samochodu widoczne były ślady uszkodzeń po myciu, ale można się tego spodziewać po samochodzie, który był regularnie używany przez ostatnie czternaście lat. Podsumowując, był to świetny projekt na początek! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Początkowo karoseria i koła V6 zostały poddane działaniu środka Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover w celu usunięcia zanieczyszczeń żelaznych zarówno z kół jak i karoserii. Wełna do kół UF Wheel Woolies została użyta do dostania się pomiędzy szprychy felg aluminiowych, aby upewnić się, że tył koła został dokładnie odkażony i oczyszczony. Zanieczyszczenia są zazwyczaj dość duże w samochodach "kierowców", ponieważ klocki hamulcowe rozdrabniają się, gdy są gorące.

Po spłukaniu V6 został potraktowany środkiem Bilt-Hamber Surfex HD w celu odtłuszczenia, usunięcia nagromadzonych olejów drogowych, diesli i brudu. V6 został ponownie spłukany, a następnie potraktowany Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover w celu rozpuszczenia przyklejonych klejów, takich jak smoła i soki z drzew. Na koniec został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć większe cząsteczki brudu i żwiru z karoserii i kół.

Po dokładnym odkażeniu i wstępnym oczyszczeniu karoserii, miejsca, w których lakier został wypełniony farbą "touch up", potraktowałem węglikowym gratem. Dzięki temu usunąłem sporo nadmiaru i okazało się, że pod spodem było tylko kilka głębokich, ale możliwych do skorygowania rys. Zamiast ponosić koszty ponownego lakierowania całego zderzaka, uzgodniono, że zostanie on w jak największym stopniu poprawiony za pomocą polerki maszynowej. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS.

V6 został umyty przy użyciu płynu Swissvax Car Bath oraz metody dwóch wiader, a następnie poddany ostatecznemu płukaniu przy użyciu filtra Aqua Gleam De-ionising Water Filter. Następnie został wysuszony i przywieziony do studia w celu oceny i polerowania maszynowego.

Lakiery VW są zazwyczaj stosunkowo twarde, co może być czasochłonne przy ich korygowaniu, ale jednocześnie ułatwia ich uszlachetnianie w porównaniu z bardzo miękkimi lakierami. RUPES wprowadził niedawno na rynek system UHS, który został specjalnie zaprojektowany do usuwania niedoskonałości powierzchni lakierów bezbarwnych odpornych na zarysowania w jednym kroku. V6 posiadał typowy twardy lakier o ciemnym zabarwieniu - dokładnie takie połączenie, które system UHS doskonale koryguje. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS.

W ciągu dwóch dni lakier został skorygowany i dopracowany przy użyciu maszyny RUPES BigFoot LHR15ES, pianki polerskiej RUPES UHS Machine Polishing Foam Pad oraz preparatu nabłyszczającego UHS Easy Gloss Compound.

Aby dotrzeć do trudno dostępnych miejsc, użyto mini polerki orbitalnej RUPES LHR 75E z talerzem RUPES 100mm (4″) UHS Polishing Foam.

Obróbka twardego, ciemnego lakieru z taką ilością zadrapań wymaga czasu i kilku przejść przez każdy panel. Niektóre rysy były naprawdę głębokie, szczególnie te wokół zderzaka, więc ich usunięcie zajęło więcej czasu. Podwójne działanie BigFoota oznacza, że nie wytwarza on nadmiernego ciepła, więc nie musisz się martwić o przegrzanie plastikowych zderzaków, nawet jeśli pracujesz na danym obszarze przez długi czas. Podoba mi się również to, że nie ma kurzu - dzięki temu cały proces jest o wiele czystszy i szybszy! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Z poprawionym lakierem nadszedł czas na ochronę wykończenia. Po oczyszczeniu lakieru środkiem Nanolex Premium Paint Cleaner, aby usunąć wszelkie pozostałości po polerowaniu i oleje, nałożono warstwę Nanolex Professional Paint & Alloy Sealant. Uszczelniacz ten zapewnia hydrofobową i oleofobową barierę, odpychając brudną wodę i oleje oraz zapobiegając przyleganiu zanieczyszczeń do powierzchni. Dzięki temu lakier dłużej pozostaje czysty i jest łatwiejszy do umycia.

Dowiedz się więcej na http://disegno-studio.pl/